Plan działania

Sophiq_Plan_do_check_act_xl

Każda osoba ćwicząca powinna mieć skonstruowany plan tego co zamierza robić w najbliższym czasie. Nie ważne czy chodzimy na fitness, crossfit, trening siłowy czy tylko biegamy. Musimy mieć jasno sprecyzowany cel: chcę schudnąć 5kg., chcę dołożyć 3 kg. mięśni, chcę powiększyć obwód klatki i ramion. Chcę poprawić wydolność lub zależy mi na utrzymaniu obecnej masy ciała, ale żeby to „nie wisiało” – czyli na zmianie składu ciała. Jednym słowem zwizualizowanie sobie tego, jak chcemy wyglądać za jakiś czas. Cel musi być realny. Nie dołożę 10kg mięśni przez rok i nie schudnę 10kg. w dwa tygodnie. O tym musimy pamiętać. Mimo tego, że wydaje się, że wszyscy to wiemy, rzadko kto ma jasno sprecyzowany cel. Najlepiej widać to kiedy ktoś się pyta o odżywki: -A czy ja mogę kreatynę? -A co robisz? –Ćwiczę. – Redukujesz czy budujesz? –Aaa to, no raczej masa…  Czyli już wiadomo, że skoro „raczej”, to raczej nic nie wyjdzie. Realne zaplanowanie tego ile razy damy radę trenować w tygodniu, odpowiednie żywienie, które w głównej mierze przyczyni  się do osiągnięcia celu, regeneracja i odpoczynek. Wreszcie odpowiednia jakość treningu, która uchroni nas przez kontuzjami i będzie adekwatna do założonego planu. Tylko w takim przypadku jesteśmy w stanie osiągnąć nasz sukces. Dziewczyna trenująca 4 miesiące fitness chudnie 2kg, ponieważ nie zmienia nawyków żywieniowych. Chłopak buduje „masę” rok czasu i na razie przytył 3kg (2,5kg to tłuszcz) i boli go ręka. Trenera nie mają bo wszystko jest w Internecie (myślę, że gdyby to było takie łatwe, to z tysięcy siłowni zniknęliby wszyscy trenerzy, a przecież ich ciągle przybywa!). Z czasem zrezygnują z tego, co robią przez brak czasu. A może tak naprawdę przez brak planu…

Miejcie plan i róbcie wszystko żeby go zrealizować.

Dodaj komenarz

Thanks for downloading!

START